Relacja

Co się działo

9 września 2017 roku w budynku Muzeum Miasta Gdyni odbyła się 3. edycja pokazu Marka Wspiera Markę. Wydarzenie odbyło się pod honorowym patronatem Prezydenta Gdyni.

Łączenie marek o różnym doświadczeniu zawodowym oraz promocja młodych, zdolnych projektantów stawiających dopiero swoje pierwsze kroki na rynku mody to główne cele jakie stawiają przed sobą twórcy projektu Marka Wspiera Markę – Anna Szubert i Personal Branding Polska. Nie dziwi zatem fakt, że sobotni pokaz rozpoczęli tegoroczni absolwenci krakowskiej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru.

Jako pierwsza swoją kolekcję dyplomową „You talk too much”, zaprezentowała Ewa Chojnacka, tworząca pod marką Hojnatzka. Życie na morzu, żeglarstwo oraz fascynacja wertykalną formą latarni morskiej i wynikające z tego skojarzenia, były dla projektantki inspiracją do jej stworzenia. Gdyńska publiczność doceniła oryginalność kolekcji gromkimi brawami.

Drugi z absolwentów SAPU – Artur Stec /LESER, od piętnastu lat tworzy graffiti i sztukę uliczną. Projektowaniem ubioru zajął się kilka lat temu szukając nowych form wyrazu dla swojej street art’owej działalności. Swoją twórczość projektant określa mianem „GRAFFASHION” – i taka też była zaprezentowana w Gdyni kolekcja „Miejski Kamuflaż” inspirowana graffiti i formami logotypowymi.

Jako trzeci swoją dyplomową kolekcję przedstawił Maciej Soja. Kolekcja „Whistle”  inspirowana kulturą Korei Południowej oraz polskim folklorem, doskonale połączyła dwa z pozoru odległe światy.

W drugiej części pokazu jako pierwsza swoją kolekcję „RZECZ – i – WISTOŚĆ” zaprezentowała marka De La Fotta, zabierając publiczność w modową podróż przez 100 lat awangardy. Kolorowe, pełne radości i jednocześnie elegancji sukienki stworzone przez duet mama i córka – Beatę i Zuzannę skradły serca wielu kobiet zgromadzonych na pokazie. Kolekcję dopełniały ręcznie dziergane torebki od nowej polskiej marki The Mood.

Taranko – rodzinna firma i marka odzieżowa z Gdańska, zaprezentowała zmysłowe czerwone i czarne sukienki w kwiaty, które w zestawieniu z miękkimi wełnianymi płaszczami stworzyły duet, od którego trudno było oderwać wzrok.

Jako kolejna na wybiegu pojawiła się kolekcja od Furelle stworzona przez Izabelę Jałowiecką. Marka przedstawiła swoje propozycje na sezon wiosna-lato 2018. Sportowe garnitury uzupełnione T-shirt’ ami, szerokie, białe spodnie o różnej długości, doskonale skrojone sukienki – zwiewne i dopasowane oraz jak zawsze perfekcyjne kombinezony.

Markę La Metamorphose tworzy duet Ewa Gawkowska i Małgorzata Szczęsna. Podczas sobotniego pokazu goście mieli okazję zobaczyć część najnowszej kolekcji marki.

The Best of Zień

W ostatniej części pokazu swoje najlepsze kreacje zaprezentował Maciej Zień. Ceniony projektant mody, zdobywca wielu znaczących nagród m.in. Złotej Nitki, Doskonałości Mody Twojego Stylu, tytułu Najbardziej Wpływowego Mężczyzny Gentlemana oraz Osobowości Roku. Obecnie nominowany do plebiscytu ELLE Style Awards w kategorii Projektant Roku.
Kolekcja „The Best of Zień” przedstawiona w czasie pokazu Marka Wspiera Markę to zamiłowanie do elegancji, paryskiego smaku oraz klasycznych fasonów, które podkreślają styl i osobowość każdej kobiety. Starannie wyselekcjonowane projekty niezmiennie kojarzą się z luksusem, elegancją i perfekcyjnym wykonaniem.

Partnerzy

Media

Projektanci